Booking af Boldkanon

19.03.2016
Booking og betjening af Boldkanon 🎾

Boldkanon kan frit benyttes af  klubbens medlemmer, dog må den kun bookes/benyttes af ynglinge og opefter 16+ år. Juniorer må kun benytte boldkanon sammen med en voksen.
(Miniputter vil ikke have gavn af at træne med en boldkanon, dertil er den alt for kraftig.)

Udstyr.
Selve boldkanonen køres på banen og kabel dertil trækkes fra klubhuset.
Der står en spand med "gamle" bolde der skal benyttes, da boldkanon er hård ved boldene.
Efter brug pakkes alle tingene sammen, og sættes tilbage i klubhuset som da det blev hentet. Bruges boldkanonen og det begynder at regne, skal den straks kobles fra strømkablet, og enten overdækkes el. køres indenfor i tørvejr. HUSK, hvis boldene først er blevet våde, må de IKKE benyttes i boldkanonen.

Betjening.
Læs den vedlagte betjeningsinstruktion. Maskinen er relativ let at betjene, er der alligevel behov for et lynkursus, så tag fat i et af bestyrelsesmedlemmerne eller én af de som bruger maskinen.

Booking.
For at være sikker på at boldkanonen er ledig, booker man en bane, søger efter, samt vælger "Boldkanon" som makker. Derved er den reserveret, og kan ikke bookes af andre i det valgte tidsrum.

Ved defekt.
Går maskinen i stykker under brug, el. fungere den ikke ved opsætning, skal der straks gives besked til klubbens træner el. en af bestyrelsesmedlemmerne.

Bemærk: Det er på eget ansvar at benytte boldkanon, klubben hæfter ikke for skade forårsaget af denne.

Tryk på billedet for at se brugervejledningen til boldkanon. (Engelsk udgave.)