Banevedligeholdelse

21.03.2016
Sådan vedligeholdes banerne i GTK 🎾

Fejning før og efter brug.
Der kan i løbet af natten falde og blæse en del blade ind på banen, så er man den første der benytter banen, kan det være nødvendigt at feje banen fri for blade inden spil. Fejer man for blade og andet snavs, skal man benytte slæbenettene, fejes der kun for at afrette grus, kan slæbekosten benyttes. Linjerne fejes med linjekosten inden man begynder at spille, ikke efter.
Efter endt spil reetableres banen. Er der opstået huller skal disse fyldes ud med det opsparkede grus, og trampes let ind fejning foretages. Fejning foretages mest effektivt ved at følge fejeanvisning på nedenstående tegning. (Begge sider af banen skal naturligvis reetableres efter brug.)

Vanding.
Klubbens baneplejere sørger for at banerne er vandet efter behov. Det kan dog i meget tørre perioder være nødvendigt at vande inden banerne tages i brug. Til dette benyttes håndvanderen.

Vandpytter på banen.
Hvis banerne er bløde efter regn, må der ikke spilles på dem. Det er ikke kun farligt at spille på en våd grusbane, det ødelægger også banen, så vent til banerne tørrer ordentligt op. Vandpytter må ikke fjernes ved at trække slæbenettet gennem pytten. Gøres dette, bliver pytten blot dybere, som så resultere i en endnu større vandpyt næste gang det regner.

Banebooking.
Bookingtider skal altid respekteres, så er banen for våd el. tør at spille på, er den bookede tid mistet. Mistede tider bliver ikke automatisk forlænget el. flyttet.

Sko.
Benyt KUN tennissko på banerne, løbesko eller andre former for fodtøj med groft mønster ødelægger banerne.

Fejeanvisning.